Развитието на маркетинговите комуникации в българските земеделски предприятия са изправени пред сериозни трудности. Затова основната цел на това изследване е да разкрие подходящите форми на приложение на успешни маркетингови комуникации на земеделските предприятия с клиентите и обществото. Основните инструменти за комуникация с хора, групи и организации: връзки с обществеността (PR), рекламиране, насърчаване на продажбите, лични продажби, директен маркетинг (DM), са подбробно анализирани. Разгледана е широката роля на земеделските политики в областта на комуникациите на земеделските предприятия. Оценката е, че в перспектива областите на приложение, инструментите и бюджетите за комуникационни политики на земеделските предприятия трябва да се увеличат на всички равнища. Във връзка с възможностите за използване и резултатите PR и DM са най-подходящи, заедно с интернет и новите информационни технологии и приспособления.
JEL: М37; М38; Q18