Основните предизвикателства в процеса на евроинтеграция са свързани с повишаване на конкурентоспособността на стопанските единици. Това налага необходимостта от създаването на развит пазар на капитали, земя, стоки и услуги в земеделието.
Системата на производственото обслужване се разглежда като обособена, неделима част от общата система на земеделското производство. В теоретичен аспект е очертан обхвата на производственото обслужване, типовете обслужване и са посочени главните фактори, определящи развитието на системата.
Промяната в организацията и мениджмънта в производственото обслужване се определя от организационно-стопанското преструктуриране в земеделието във връзка с присъединяването ни в ЕС, възможностите за адаптиране към промените на производствено-икономическите условия, адекватно противодействие на заплахите и използване на благоприятните възможности, които предоставя бизнес средата.
Изследвани са различни организационни форми в обслужващата сфера като се търси отговор на въпроса, доколко бизнес възможностите на всяка от тях отговарят на изискванията за успешни действия на целевия пазар. На тази основа са очертани главните насоки за развитие на обслужвщата сфера-подобряване на техническото равнище и организационно-стопанско преструктуриране.
JEL: Q13, Q16